Kako da se rešite sala na stomaku?

Sigurni smo da si i ti nekada postavio/la ovo pitanje! Hajde da rešimo ovu večitu dilemu!

Dugotrajna neaktivnost i ishrana bogata zasićenim masnoćama i visokim šećerom dovode do skladištenja visceralnih masti, masti koja okružuje naše unutrašnje organe. Masti iz masnih ćelija u tom području mogu doći u glavnu venu koja snabdeva i dostavlja krv jetri, a zatim završe u krvotoku i podižu nivo holesterola. Pored toga što salo na stomaku nije vizuelno privlačno, može da prouzrokuje i niz zdravstvenih problema poput povišenog krvnog pritiska, hormonalne neravnoteže, kardiovaskularnih bolesti i otpornosti na insulin koji onda dovodi do dijabetesa tipa 2. Sve u svemu to nije lepa slika, iznutra ili spolja.

Masnoća u ovoj oblasti često je poslednja koja ostaje jer je njeno skladištenje vrsta bezbednosti. Telo to doživljava kao rezervu potrebnu da osigura naš opstanak u onim vremenima kada je teško i hrana je oskudna. Potkožne masnoće koje nosimo pod kožom i dovode do celulita kod žena, mnogo se lakše rešavaju jer su deo naših primarnih masnih zaliha, ali visceralna masnoća je rezervisana za teške okolnosti i samo joj se pristupa kad ne preostane ništa drugo da se sagori. Kad smo u naporu, naše telo pokušava da planira unapred i uštedi dodatna sredstva. Kako starimo, sve više i više visceralne masnoće skladištimo.

Loša vest je da ne možemo konkretno da ciljamo nijednu od ovih rezervi, nema načina da odaberemo odakle ćemo gubiti masnoću. Ne možemo ciljati vežbanjem ili dijetom, naše telo uvek gubi ukupnu telesnu masnoću i tek kada to završi, pristupiće masti koju je rezervisao u problematičnim oblastima poput stomaka. To znači da, da biste se oslobodili stomaka, morate da uradite potpuno isti trening koji biste radili ako biste uopšte želeli da smršate, a kada nemate dodatnih rezerva masti da sagorite, počećete da sagorevate visceralne masnoće u srednjem delu i u svakom drugom problematičnom području.

Najbolji način za kopanje u tim tvrdokornim zalihama masti je kombinacija kardio, većih sagorevanja i HIIT treninga. Čista raznolikost svakog, dužeg sagorevanja i / ili većeg intenziteta na kraju će primorati vaše telo da se odvoji od masti i umesto njega trguje kvalitetnim mišićima. Vežbanje vam pomaže da sagorevate masnoće u celom telu, ali to čini izgradnju mišića na određenom području, zavisno od vežbi. Ako zanemarite kardio i koncentrišete se isključivo na trbušnjake umesto da sagorevate masti koje vam je potrebno da sagorevate, na kraju će doći do izbočenja trbuha. Ono što se događa je da kada dobijete mišiće i dalje imate dodatne masne rezerve u svojoj srednjoj sekciji, mišić se steže i gura te džepove masti vizuelno čineći da situacija izgleda još gore nego ranije. Količina sagorevane energije nije dovoljna da postignete veći uticaj. Zamislite da stisnete gumenu kuglu u ruci malo razdvojenim prstima i dobićete predstavu o efektu.

Zbog toga se preporučuje da se koncentrišete na kardio, umesto da radite samo trbušnjake. I dalje možete raditi neke trbušnjake, posebno ako vam je krajnji cilj snažni trbušni zid, ali izegavajte da to bude središte vašeg treninga, kardio bi trebao biti ono na što se fokusirate. Kardio i ostanite aktivni tokom dana – što se više krećete, više ćete kalorija sagoreti.

Prihvatanje aktivnog načina života i odricanje hrane sa visokim zasićenim masnoćama i šećerom na kraju će dovesti do ravnog i zdravog stomaka. U ovom slučaju je potrebno strpljenje i strpljenje. Ako požurite i primorate svoje telo da izgubi masnoću brže, telo neće imati vremena da se prilagodi – ćelije kože se neće prilagoditi promenama i završićete sa visećom vrećicom za stomak koji se ne može popraviti nakon toga. Iznenadne promene u vašem životnom stilu, ekstremna fizička vežba i ishrana takođe će učiniti da vaše telo paniči i prebaci se na hitni režim, rezervišući sve, sa svoje tačke gledišta za opstanak. Brzo mršavljenje je privremeni gubitak težine upravo zbog toga. Jedini način da postignete trajne rezultate je uvođenje uslova koje tada možete održavati do kraja života. Male promene koje se uvode postepeno u vaš stil života dugoročno će doneti veliku razliku. Učinite nešto previše ekstremno i završićete sa većom težinom nego što ste započeli sa trenutkom preispitivanja ili prekida režima treninga i dijeta.


Kako onda da postignete rezultate kakve želite?

Radite kardio. Naša tela se prilagođavaju bilo kakvom monotonom treningu i optimizuju se za minimalni utrošak energije = sagorevanje masti. Trik je u tome da vaš režim bude svež: uradite HIIT (intervalni trening visokog intenziteta), trčanje i sprintove, krugove telesne težine i trening snage. Što je telo više zbunjeno, to će vam biti bolji i rezultati. Uvedite svakodnevno vežbanje u svoj život.

Smanjite veličinu porcija. Ne mogu svi sebi priuštiti da se zdravo hrane sa svežim voćem i povrćem, a da ne spominjemo svežu morsku hranu ili kvalitetnije ulje, većina nas se mora zadovoljiti sa „zdravijim“. Najlakši način za to je da izvršite mala prilagođavanja u kvalitetu hrane i smanjite veličinu porcija. Čak i konzumiranje testenine i pirinča u malim količinama, dugoročno će dovesti do gubitka masti. Ove stvari se uvek mogu začiniti jajima ili mikrotalasnim povrćem, kao što su šargarepa, brokoli i karfiol, grašak i pasulj.

Odmorite se. Stres može da bude izvor svega lošeg. Jedemo više kada smo pod stresom, a ni hranu koju jedemo ne možemo pravilno preraditi. Najlakši način da se rešite stresa je da odvojite malo vremena i udaljite se od problema ili stresne situacije na nekoliko minuta. Destresiranje je često potrebno samo nekoliko minuta, a zatim se osećate i bolje funkcionišete ostatak dana.

Oslobađanje od sala na stomaku zahteva strpljenje, redovan rad i svakodnevne bolje odluke. Nažalost, to zahteva posao i nema prečica koje će vam dati trajne rezultate, ali videćete da se sav vaš trud isplatio kada konaćno ugledate svoj ravan stomak!